در آمدن روکش دندان|علت در آمدن روکش دندان

در آمدن روکش دندان|علت در آمدن روکش دندان

دلایل زیادی برای در آمدن روکش دندان وجود دارد. ممکن است به مرور زمان جویدن غذاهای سفت باعث شل شدن روکش شده باشد یا بزاق چسب دندان را حل کرده باشد اما بدترین حالت این است که علت آن پوسیدگی دندان باشد.

هنگام در آمدن روکش دندان  باید مراقب دندان باشید چرا که در حال حاضر دیگر محافظی ندارد و آسیب پذیر شده است. اگر علت آن پوسیدگی باشد، سریعتر مشکل را حل نکنید و دندان را روکش نکنید، ذرات غذا وارد سوراخها و شیارهای دندان میشوند و باعث رشد باکتریها و تسریع پوسیدگی میشود. پوسیدگی منجر به مشکلات دندانی دیگر مانند عفونت لثه و بوی بد دهان میشود.

در هر صورت در آمدن روکش دندان ، باید اقداماتی انجام دهید.

پس از این که متوجه شدید روکشتان شل شده و ممکن است بیفتد، آن را از روی دندان بردارید تا تصادفا آن را نبلعید یا استنشاق نکنید. در صورتی که روکش را قورت دادید نترسید، معمولا بدون مشکل از بدن دفع میشود. اما اگر آن را استنشاق کردید ممکن است منجر به خفگی شود یا در ریه ها گیر کند و مشکلات بعدی ایجاد نماید.

پس از در آمدن روکش دندان آن را تمیز کنید و جای مناسبی بگذارید تا همراه خود به دندانپزشکی ببرید.

فورا با دندانپزشک تماس بگیرید.

اقدام بعدی این است که هر چه سریعتر نوبت دندانپزشکی بگیرید وباید بعد از در آمدن روکش دندان آن  را همراه خود ببرید. اگر چند روزی طول میکشد تا نوبتتان برسد، در این مدت باید از دندان بدون محافظ خود مراقبت کنید.

از مواد پر کننده موقتی برای محافظت از دندان استفاده کنید.

نگرانی اصلی تا زمان مراجعه به دندانپزشک، سلامت دندانی است که روکش آن جدا شده. ممکن است دندانپزشک به شما بگوید اگر روکشتان سالم است موقتا آن را با چسب دندان موقتی بچسبانید تا زمانی که نوبتتان برسد.

برای این منظور ابتدا باید روکش را تمیز کنید. سپس بگذارید خشک شود.بعد از در آمدن  روکش دندان آن را با چسب دندان آغشته کنید و آن را روی دندان بگذارید. چسب دندان را از داروخانه میتوانید تهیه کنید. میتوانید به جای آغشته کردن روکش به چسب، دندان را چسب بمالید تا از نفوذ باکتریها به آن جلوگیری شود. علاوه بر این میتوانید مقداری موم دندانپزشکی روی دندان و سوراخهای آن بمالید تا در این مدت از آن محافظت کند. هیچ راه حل دائمی وجود ندارد و فقط این راهکارها برای مدت زمانی است که نوبت تان برسد و به دندانپزشک مراجعه کنید.در هر صورت در هنگام در آمدن روکش دندان سریعا به دندان پزشک مراجعه کنید.

دکتر علیرضا ابراهیمی و خانم دکتر ترمه  در دندان پزشکی مهارت بالایی دارند . این دو دندان پزشک در ترمیم وچسباندن روکش دندان تجربه درخشانی دارند.

در صورت مواجعه با درآمدن روکش دندان با دکتر ابراهیمی و خانم ترمه تماس بگیرید.

برای مراجعه به دندان پزشکی دکتر ابراهیمی و خانم ترمه تماس گرفته و از مشاوره وخدمات آنها بهرمند شوید.

هزینه چسباندن روکش دندان

جدا شدن روکش دندان