عوارض خطرناک پو سیدگی دندان | درمان عوارض خطرناک پوسیدگی دندان

عوارض خطرناک پو سیدگی دندان | درمان عوارض خطرناک پوسیدگی دندان

بهداشت دهان و دندان یکی از مهم ترین اقدامات برای داشتن دهان و دندان ولثه سالم است .

دندان های که درد دارد لثه های که خونریزی می کند و نفس هایی که بوی بد می دهند. نشانه  عوارض خطرناک پوسیدگی دندان و بهداشت ضعیف  دندان و دهان  است.

باید متناوب به دندان پزشک مراجعه کرد و از سلامت لثه  و دندان ها مطمئن شوید .

عوارض خطرناک دندان پوسیده :

بیمارهای قلب و عروقی به علت بهداشت ضعیف دهان خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد و باکترهای که باعث بیماری پریودنتال می شوند.

بیماری آلزایمر می تواند به علت ژنژیویت ایجاد شود که باکتری در دهان به کانال به کانال عصبی کنترل می یابد و وارد جریان خون می شود .

عوارض خطر ناک پوسیدگی دندان باعث عفونت تنفسی برونشیت و رعایت نکردن  بهداشت ضعیف دهان و دندان رخ می دهد .

دیابت وقتی که سطح قند خون بالا می رود در معرض ابتلا به عفونت می شود .

تغییرات هورمونی باعث عفونت دهان می شود مه پوسیدگی دندان و بیمارهای لثه ، مادر و کودک را در معرض خطرات قرار می دهد.

ناباروی ، اختلال در نعوظ  ، کشیدن سیگار و تنباکو بر اثر نداشتن بهداشت ضعیف دهان و دندان است.

عوارض دندان پوسیده در دوران بارداری:

باید متذکر شوییم که برای مادران باردار، رعایت صحت دهان و دندان ضروری است، تغییرات هورمونی باعث می شود که عفونت به راحتی در دهان گسترش یابد، هر گونه عفونت در بدن زن باردار ، عوارض حاملگی را افزایش می دهد، این مشکلات، سبب زایمان زودرس نیز می شوند، پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه، مادر و کودک را در معرض خطرات جدی قرار می دهد.

بیماری های کلیوی و عوارض خطرناک دندان پوسیده:

در واقع افراد مبتلا به بیماری لثه، دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند و احتمال اینکه عفونت را تجربه کنند بسیار زیاد است. عفونت‌های بدن، مانند پریودنتال می‌تواند منجر به بیماری‌های کلیوی شود. گاهی اوقات بیماری‌های کلیوی می‌توانند بسیار جدی و حتی مرگ‌بار باشند.

بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان :

-مراجعه مرتب به دنادن پزشک

-رعایت بهداشت دهان و دندان