تورم صورت ناشی از عفونت دندان | علائم تورم صورت ناشی از عفونت دندان

تورم صورت ناشی از عفونت دندان | علائم تورم صورت ناشی از عفونت دندان

تورم  صورت ناشی از عفونت  دندان و آبسه صورت با منشا دندانی علت عفونی ویا التهابی  را دارد. آبسه‌های دندان انواع مختلفی دارند ولی تورم‌هایی که در اینجا مد نظر ما هستند بیشتر تورم‌هایی هستند که از ریشهٔ دندان منشا می‌گیرند. در واقع پشت هر نوع تورمی از این دست یک دندان پوسیده یا ضربه‌دیده یا دچار نقص تکاملی وجود دارد.

بعد از درمان ریشه در فرد سالم، تورم صورت  ناشی از عفونت دندان معمولاً خود به خود و با گذشت زمان برطرف می‌شود. چرا که دستگاه ایمنی فرد سالم می‌تواند که به‌طور طبیعی عوامل عفونی و التهابی را از محیط حذف کند و به تدریج تورم کاهش یابد. در مواردی همین واکنش دستگاه ایمنی می‌تواند خود عامل تورم صورت ناشی از عفونت دندان  باشد (فلیرآپ) که در این مورد هم خود دستگاه ایمنی به‌طور طبیعی قادر به رفع تورم است.

وقتی یک دندان علت تورم صورت ناشی از عفونت دندان  یا تورم داخل دهان باشد، دو درمان برای این موارد وجود دارد.

1-درمان ریشه و حفظ دندان در صورتی که قابل انجام باشد.

2-دوم کشیدن دندان؛ بنابراین درمان قطعی آبسه و تورم صورت ناشی از عفونت دندان با منشا دندانی این دو راه حل است. بعد از درمان ریشه یا بین جلسات درمان ریشه هم تورم صورت ناشی از عفونت دندان می‌تواند اتفاق بیفتد که تقریباً همیشه موقتی و گذراست و در این حالت درمان بیشتر کنترلی و دارویی است.

برای دریافت نوبت دهی با شماره های دکتر علیرضا ابراهیمی و خانم دکتر ترمه تماس بگیرید.

برای اطلاع از چگونگی درمان تورم صورت ناشی از عفونت دندان با دکتر علیرضا ابراهیمی و خانم دکتر ترمه مشورت کنید.

تورم‌هایی که سریع گسترش می‌یابند ممکن است خطرناک باشند. تورم‌هایی که همراه با تب و بی‌حالی باشند، گوشهٔ چشم را طوری درگیر کنند که موجب بسته شدن چشم بشوند یا در فک پایین زبان را هم جابه‌جا کرده و زیر گلو گسترش پیدا کنند و تنفس را مختل کنند، به‌طور اورژانسی موجب بستری شدن بیمار در بیمارستان می‌شوند چون تهدیدکننده حیات بیمار هستند. این موارد به‌خصوص در سال‌های اخیر با توجه به افزایش سطح بهداشتی مردم به‌ندرت مشاهده می‌شوند.

پیشگیری از تورم صورت ناشی از عفونت دندان :

رعایت بهداشت دهان و دندان کمک زیادی به پیشگیری از عفونت و آبسه می‌کند. مراجعه منظم به دندان‌پزشک و درمان‌های پیشگیرانه باعث می‌شود که پوسیدگی‌های اولیه درمان شوند و کار به گسترش عفونت به استخوان، آبسه و تورم نکشد.

آبسه یا عفونت دندان

راه های درمان تورم صورت ناشی از عفونت دندان