سینوس لیفت چیست؟

درعمل جراحی که به فک بالایی شما استخوانی اضافه می کند که دندانهای آسیا و دندانهای نیش را در بر می گیرد و گاهی اوقات به آن پیوند سینوس نیز می گویند. استخوان پیوندی بین استخوان فک و سینوس های آرواره بالا که در دو طرف بینی قرار گرفته اند، قرار می گیرد. اگر بخواهیم برای استخوان جا باز شود،  باید غشای سینوسی  کمی به سمت بالا حرکت کرده یا کشیده شود. لیفت سینوس معمولا توسط جراح فک و صورت یا پریودنتیست انجام شود.

دلیل جراحی لیفت سینوس برای کاشت استخوان، ناکافی بودن استخوان فک بالا است. دلیل نامناسب بودن استخوان فک بالا مربوط به عمل جراحی در گذشته یا عفونت پیشرفته لثه باشد.

یکی از مهم ترین مشکلات استخوان فک بالا این است که اندازه آن در مقایسه با اندازه و شکل سینوس ماگزیلاری نسبتاً کوچک است به همین علت استخوان برای فرورفتن ایمپلنت قطر کافی ندارد.

مهمترین خطر لیفت سینوس این است که ممکن است غشای سینوسی آسیب دیده و یا پاره شود. در صورتی که در عمل جراحی، سینوس پاره شود؛ جراح باید سینوس پاره شده را بخیه بزند و در صورتی که ترمیم سینوس موفقیت‌آمیز نباشد احتمالاً جراح عمل جراحی را متوقف کرده تا بخش آسیب دیده به طور کامل بهبود یابد.

مراقبتهای بعد ازجراحی سینوس لیفت

-برای اینکه داخل سینوس های فک فوقانی بعد از جراحی سینوس لیفت ترشح جمع می شود در واقع این ترشحات به صورت خون از داخل بینی یا پشت حلق طی یک هفته بعد از جراحی سینوس لیفت ممکن است خارج شود.

-تورم و کبودی گونه تا زیر چشم ناحیه جراحی شده

-  قبل از خواب ، کمپرس سرد در روز جراحی و بعد از جراحی سینوس لیفت کمپرس گرم در محل جراحی

-از عطسه و سرفه کردن و فشار روی بینی و سینوس بپرهیزید. برای عطسه کردن و سرفه کردن از دهان باز استفاده شود.

-هرگز بعداز جراحی فین نکنید و برای تمیز نمودن بینی از دستمال و گوش پاک کن استفاده نمایید.

-هر 8 ساعت یک قرص کوآموکسی کلاو تا 10 روز

-یک قطره آنتی هیستامین تا 4 روز

-دو قطره کلرسدیم داخل بینی تا 1 هفته

-در قطره فنیل آفرین داخل بینی تا 3 روز استفاده نمایید.

عوارض جانبی سینوس لیفت

در صورت بروز این علائم حتما به پزشک مراجعه کنید.

-افزایش تورم و درد و عدم کاهش آن پس از دو روز

-تب