دندان درد | درمان دندان درد

دندان درد | درمان دندان درد

دندان درد با وجود بودن دارای مسکن با این حال قابل تحمل نیست. هنگامی که دندان درد به سراغ شما می آید تمام بدن خیس عرق می شود.خوردن مایع گرم یا سرد ،شیرینی یا ترشی باعث درد می شود. سایده شدن دندان ها و حساسیت دندان ،نیز بعضی اوقات باعث دندان درد می شود. بعضی از دردها احتیاج به درمان فوری دارد که باید حتما به دندان پزشک مراجعه کرد. خوردن دارو های مسکن،اسپری های بی حس کننده،کمپرس یخ می تواند مدت کوتاهی درد دندان را تسکین دهد. برای همین باید بعد از درد به پزشک مراجعه کرد تا با معاینه دقیق علت این دردهارا پیدا کرده و درمان را روی دندان انجام بدهد. درمان های سنتی زیادی برای درمان درد دندان وجود داردکه باید با نظر پزشک استفاده شود.

یکی از بدترین دردهایی  دندان درد است که یک فرد می‌تواند به آن دچار شود. گاهی مقدار درد آنقدر زیاد است که فرد تشخیص نمی دهد که این درد مربوط به کدام قسمت است. ممکن است گلو باشد یا فک یا سر. پس از اطمینان از اینکه درد مربوط به دندان است می توانید به کمک درمان های خانگی که در اختیارتان قرار دادیم، کمی از درد آن را بکاهید تا به پزشک مراجعه کنید.
دندان‌ها را دو بار در روز مسواک بزنید. البته با استفاده از خمیردندان فلوراید.
کشیدن نخ دندان پس از هر وعده غذایی از جمع شدن جرم و پلاک جلوگیری می‌کند و لثه‌ها را قوی نگه می‌دارد. باید از دهانشویه نیز استفاده کنید تا پلاک بین دندان‌ها جمع نشود.
باید به طور منظم و حداقل سالی دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید. در صورت روبرو شدن با هر گونه نشانه هشداردهنده یا علائمی مانند تورم یا خونریزی لثه‌ها، لق شدن دندان‌ها، بدبو شدن دهان یا حساسیت به گرما یا سرما در اولین فرصت با دندانپزشک تماس بگیرید.
جرم‌گیری و ویزیت‌های دوره‌ای برای حفظ سلامت دهان و دندان‌ها ضروری است.
بانوانی که در دوران بارداری دچار دندان درد می‌شوند، از اکثر آنتی بیوتیک‌ها و داروها نمی‌توانند استفاده کنند. بنابراین درمان‌های خانگی و طبیعی برای تسکین موقتی دندان درد به ایشان پیشنهاد می‌شود.

درمان دندان درد

دندان درد