بهترین دکتر دندانپزشکی در تهران

حساسیت دندان | علت حساسیت دندان

حساسیت دندان | علت حساسیت دندان

یکی از عواملی باعث دندان درد می شود حساسیت دندان می باشد . بدین صورت که هریک از دندان ها از عاج دندان ساخته شده اند ، که به وسیله مینای دندان پوشیده می شود.در صورتی که مینای دندان از بین و یا پوسیده شود و عاج دندان نمایان بشود، دندان در موقعیت های سرد و گرم شدن دندان  قرار می گیرد که باعث  احساس درد می شود. این حساسیت دندان به علت وجود سرما و گرما که مهم ترین درد دندان است به وجود می آید.

البته هنگامی که با خوردن موادغذایی گرم و سرد دندان درد گرفتید. این یکی از نشانه های  حساسیت دندان می باشد که می گوید دندان های شما حساس شده است .

علت های ایجاد و تشدید کننده حساسیت دندان:

بعضی از افراد هستند که دندانهایشان حساس می باشد. این گونه افرادی که دارای دندان های حساس هستند، ممکن است درد و ناراحتی را به عنوان یک پاسخ به محرک های خاص تجربه کنند شما ممکن است این درد را در ریشه دندان های آسیب دیده احساس کنید.

مهمترین علت های ایجاد کننده حساسیت دندان  عبارتند از:

1-غذاهای گرم و نوشیدنی

2-غذاهای سرد و نوشیدنی

3-هوای سرد

4-غذاهای شیرین و نوشیدنی

5-غذاهای اسیدی و نوشیدنی

6-آب سرد، به خصوص در هنگام

7-مسواک زدن دندان

8-دهانشویه الکلی

دلایل حساسیت دندان :

1-ترشی ها و غذاهای اسیدی : خوردن موادغذایی اسیدی و ترشی ها یک لایه از مینای دندان را حل می کند و یا از بین می برد که باعث حساسیت دندان می شود .

2-ترک دندان : حضور ترک های دندان که با چشم دیده نمی شود . این ترک ها براثر ضرب و یا شکستگی ،عادت غلط جویدن یخ ، شکستن و خرد کردن غذاهای سفت با دندان

3- مسواک زدن باروش غلط  : مسواک زدن با روش غلط و استفاده از مسواک نامناسب به دندان ها آسیب می زند. مسواک با فشار زیاد با ضربات افقی به همراه استفاده از مسواک سفت باعث نازک شدن مینای دندان و حساسیت دندان  می شود.

4-پوسیدگی یا ترمیم نزدیک عصب : وجود پرکردگی بر روی دندان می تواند حساسیت دند ان ایجاد کند.

5-سایش دندان : کشیده شدن دندان و به هم خوردن دندان ها و حضور انگل هایی در بدن و از بین رفتن مینای دندان و عاج  در لثه باعث حساسیت دندان می شود.

6-درمان دندان پزشکی : پر کردن یا سفید کرد دندان و جراحی لثه در مواردی باعث حساسیت  دندان می شود .

برای کم کردن حساسیت دندان می توانید عاج و مینای دندان حساس  را با زدن ژل یا وارنیش فلوراید تقویت کنید و درد و ناراحتی ناشی از حساسیت دندان  کاهش می‌یابد.

البته حساسیت دندان همچنین می تواند زمانی رخ دهد که لایه سخت دندان به نام مینا، دچار سائیدگی شده باشد که یکی از علل آن دندان قروچه می باشد.  این حساسیت دندان می تواند بعد از جرم گیری و یا سفید کردن دندان ها نیز به وجود آید که به سرعت بعد از پایان طول درمان از بین می رود.

چه زمانی به دلیل حساسیت دندان حتما باید به پزشک مراجعه کنید؟

در صورتی که  حساسیت دندان شما زیاد است، با دندانپزشک در مورد یافتن یک راه حل صحبت کنید اگر دچار علائم حفره یا آسیب احتمالی ریشه هستید، می توانید به دندانپزشک مراجعه کنید تا به سرعت درمان کمک کنید .

از عوارض پیشگیری کنید این علائم حساسیت دندان عبارتند از:

-درد دندانی خود به خودی که بدون علت مشخص رخ می دهد

-حساسیت محدود شده به یک دندان

-درد شدید به جای درد خفیف

-تغییر رنگ سطح دندان ها

-درد به هنگام غذا خوردن

درمان این بیماری این است که به دندان پزشک مراجعه کرده تا او درمان را روی دندان های حساس شروع کند.درمان با داروهای ضد حساسیت  در مطب ، فلورایدتراپی ، پیوند لثه .

البته به ندرت احتیاج به جراحی برای عصب کشی است.

البته درمان های خانگی نیز برای درمان حساسیت دندان وجود دارد که این گونه درمان ها باید زیر نظر دندانپزشک انجام شود.

روش های پیشگیری از حساسیت دندان:

1-برای مسواک کردن از یک مسواک نرم استفاده کنید و دندان هایتان را به آرامی مسواک کنید.

2-تا جای ممکن از غذاهای اسیدی استفاده نکنید.

3-مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشید.

4-به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.

5-علاوه بر غذاهای اسیدی، از خوردن مواد غذایی زیر هم اجتناب نمایید. بستنی، نوشابه ،قهوه یا چای داغ، آب نبات، تافی های چسبناک، گوجه فرنگی و نوشیدنی های سرد.

علائم حساسیت دندان

درمان حساسیت دندان

جراحی حساسیت دندان

علت حساسیت دندان

هزینه در مان حساسیت

حساسیت دندان

معرفی توسط خانم دکتر ترمه :

امروزه برای خرید قطعات یدکی خودرو خود میتوانید با فروشگاه لوازم یدکی که معرفی میکنیم بیشتر آشنا شوید و روی قطعات یدکی ارسالی این فروشگاه حساب باز کنید چرا که در بازار چراغ برق فعالیت دارند و میتوانید درب منزل و یا تعمیرگاه قطعات یدکی خود را تحویل بگیرید چرا که ما این فروشگاه را به رسمیت میشناسیم برای خرید لوازم یدکی تخصصی مزدا میتوانید وارد لینک فروشگاه شوید.

فروش اتصالات استنلس استیل در بورس لوله و اتصالات صنعتی و صنایع غذایی (پارس استیل)

لوازم یدکی وینگل - لوازم یدکی کاپرا - لوازم یدکی ون - نمایندگی ون - لوازم وینگل|لوازم کاپرا
وارد کننده لوازم یدکی کاپرا و لوازم یدکی وینگل در بازار چراغ برق با ضمانت بهترین قیمت و کیفیت,قیمت آخر لوازم کاپرا را از ما بخواهید

ماشین ظرفشویی آاگ - قیمت بدونه واسطه ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی ااگ برتر ضمانت بهترین قیمت ۰۹۱۰۹۶۶۳۹۵۸ استعلام قیمت ماشین ظرفشویی ااگ با شماره ای نمایندگی رسمی ااگ امکان پذیر میباشد. فروش ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی رسمی و اصلی با ضمانت نامه اصلی شرکت ااگ