لق شدن دندان در بزرگسالان | دلیل لق شدن دندان در بزرگسالان

لق شدن دندان در بزرگسالان | دلیل لق شدن دندان در بزرگسالان

تکثیر بیش از حد باکتری های طبیعی موجود در دهان سبب ایجاد التهاب لثه خواهد شد که در صورت عدم تشخیص و درمان این ناراحتی ،  موجب تحلیل و کاهش استخوان محافظ دندان  و لق شدن دندان در بزرگسالان  می شود .و این بیماری  موجب به وجود آمدن عفونت لثه می شود. عفونت لثه ها، بیماری است که علایم ناراحت کننده و دردناکی دارد اما زمانی بروز می کند که بیماری تا حد زیادی پیشرفت کرده است.لق شدن دندان

لق شدن دندان

باکتری ها ی که باعث عفونت لثه می شوند به استخوان های محافظ دندان آسیب می رسانند و زمینه لق شدن دندان در بزرگسالان  یا افتادن دندان را فراهم می آورند حتی اگر دندان های شما سالم باشند اما مراقبت کافی نشوند، ممکن است لق شده و بیفتند. در این بخش از سلامت نمناک شما را با علت و درمان لق شدن دندان در بزرگسالان آشنا می کنیم.

علل لق شدن دندان در بزرگسالان :

-باکتری ها باعث عفونت لثه می شوند

- درد دندان و آبسه دندان

-مسواک نزدن صحیح دندان

-استعمال دخانیات

-زمینه ژنتیکی

هدف از درمان، کاهش باکترهایی که عوامل زمینه ساز بیماری است. در مورد لثه ها اساساً تکنیک های مسواک زدن توسط دندان پزشک توصیه می شود. در صورت تشخیص عفونت لثه ها، لازم است روند پیشرفت بیماری متوقف شود. تمیز کردن کامل ریشه و عاج دندان ها برای از بین بردن باکتری های سطح و حفره های بین دندانی ضروری خواهد بود. در ادامه بیمار باید طی سه تا 6 ماه بعد مرتب به دندان پزشک مراجعه کند تا روند گسترش بیماری بررسی شود و درمان های مناسب صورت گیرد.

بیماری لثه مشکلات پریودیکال و مشکل در بافت های نگهدارنده دندان یعنی لثه و استخوان آلوئول موجب لقی دندان در بزرگسالان  می شود. در درمان های ارتودنسی برای دندان های لق شده دندان ها پس از تثبیت در محل جدید مجددا سفت می شوند.

پیوره، از شایع ترین بیماری های دهان و دندان هاست که سبب بروز عفونت در ناحیه لثه ها و سایر نسوج نگه دارنده دندان، می شود و موجب افتاد نشدن  لق دندان در بزرگسالان خواهد شد. عفونت لثه به دلیل باکتری های بافت های اطراف دندان است که موجب عفونت و در نتیجه تورم می شود.

این باکتری ها به استخوان های محافظ دندان آسیب وارد می کنند و باعث افتادن دندان می شوند. در این شرایط احتمال حمله قلبی و سکته مغزی افرایش می یابد.

تنها دندانپزشک است که می تواند شما را از شر رسوب ها و باکتری ها رها کند. اگر پارادونتیت پیشرفت کرده است، جرم گیری زیر لثه الزامی است، صیقل دادن دندان ها هم مانع از جذب باکتری ها می شود. راه های درمان دیگری مانند پیوند استخوان ،جراحی فلپ ،اسپلینتینگ  و محافظ دندان برای درمان لق شدن دندان در بزرگسالان است.

برای درمان لق شدن دندان در بزرگسالان با دکتر علیرضا ابراهیمی و خانم دکتر ترمه مشورت وتماس بگیرید.

برای بیشتر کردن معلومات خود در مورد لق شدن دندان در بزرگسالان با شماره 22862839 تماس بگیرید.

لق شدن دندان در بزرگسالان را سرسری نگیرید در صورت بروز این مشکل با دندانپزشکان دکتر علیرضا ابراهیمی و خانم دکتر ترمه تماس بگیرید.

چسباندن دندان لق شدن در بزرگسالان

راه های درمان لق شدن دندان در بزرگسالان