پرفوریشن ریشه دندان | تشخیص پرفوریشن ریشه دندان

پرفوریشن ریشه دندان | تشخیص پرفوریشن ریشه دندان

پرفوریشن ریشه دندان  ارتباط ساختگی بین سیستم کانال ریشه و بافتهای احاطه کننده دندانها یا حفره دهان می‏باشد. اغلب خطای دندانپزشک همچون استفاده از فرز با جهت نامناسب در تهیه حفره اکسس و نیز جستجو برای یافتن مدخل کانال‏ها باعث ایجاد پرفوریشن ریشه دندان می‏شود. همچنین آماده سازی نامناسب فضای پست برای ترمیم دندانهای اندو شده به عنوان یک علت شایع پروفوریشن تصادفی ریشه مطرح می‏باشد.
عفونت باکتریایی ناشی از کانال ریشه یا بافتهای پریودنتال و یا هر دو مانع ترمیم شده و باعث شروع پروسه‏ های التهابی در ناحیه ای که بافتهای حمایت کننده تحت تاثیر قرار گرفته اند می‏شود. مخصوصا وقتی پرفوریشن ریشه دندان نزدیک به ناحیه کرست استخوان باشد و یا در ناحیه فورکیشن اتفاق بیافتد تحلیل لثه در ناحیه پرفوریشن ریشه دندان دیده می‏شود. زمانی که یک پروسه عفونی در محل پرفوریشن ریشه دندان  گسترش یافت پروگنوز درمان مشکوک بوده و ممکن است به اجبار دندان کشیده شود.
ولی با تشخیص به موقع و کنترل صحیح احتمال باقی ماندن طولانی مدت دندان وجود دارد. درمان موفقیت آمیز اساسا بستگی به تشخیص صحیح و  فوری محل پرفوریشن  ریشه دندان دارد که باعث کاهش احتمال عفونت خواهدشد.  پرفوریشن ریشه دندان
نیاز به درمان سریع
  و مناسب دارد. در حال حاضر MTA تیره به عنوان ماده انتخابی در درمان پرفوریشن ریشه دندان به کار می رود.

پرفوریشن ریشه  دندان یک ارتباط  ساختگی بین سیستم کانال ریشه و بافت‌های حمایت کننده دندان و حفره دهان می‌باشد که می‌تواند به صورت ایاتروژنیک ایجاد شده باشد یا ثانویه به تحلیل و یا پوسیدگی باشد. پرفوریشن ایاتروژنیک دومین علت شکست درمان اندودنتیک می‌باشد.

برای درمان وتشخیص پرفوریشن ریشه دندان  به دکتر علرضا ابراهیمی و خانم دکتر ترمه مراجعه کنید.

برای نوبت دهی از مطب دکتر با مراجعه به سایت در قسمت ارتباط با ما تماس بگیرید.

کلیه خدمات دندانپزشکی زیر نظر دکتر ابراهیمی و خانم دکتر ترمه انجام می شود .

ترمیم پرفوریشن ریشه دندان

درمان پرفوریشن ریشه دندان