مراحل عصب کشی دندان | چگونگی عصب کشی دندان

مراحل عصب کشی  دندان | چگونگی عصب کشی دندان

عصب کشی دندان‌ زمانی که دندانها به طور وسیعی پوسیده و خراب شده اند،انجام می شود. درعصب کشی دندان ابتدا تخلیه می‌شود و پس از از بین بردن ماده عصبی آن با استفاده از ماده پرکننده ترمیم می‎شود و در صورتی که مشکل دیگری در دندان وجود داشته باشد، دندانپزشک آن را برطرف می‎کند.

ابتدا دندانپزشک رادیوگرافی از دندانهای پوسیده به منظور مشخص شدن، حدود ریشه و میزان پوسیدگی و وجود یا عدم وجود ضایعات دور ریشه انجام می‌دهد. در مرحله بعد دندانپزشک ، پوسیدگیهای دندان را برداشته و حفره دسترسی به عصب دندان را ایجاد می‎کند و با کمک دستگاه اپکس فایندر و یا به کمک رادیوگرافی، طول ریشه دندان تعیین می‎کند. پاکسازی کانال دندان به کمک فایلهای دستی و یا روتاری و شستشوی کانالهای دندان نیز از دیگر مراحل عصب کشی دندان است.

باید گفت که عصب کشی دندان یکی از جدیدترین روش ها برای جلوگیری از دندان درد است. عصب کشی دندان‌ها زمانی که دندانها به طور وسیعی پوسیده و خراب شده اند، قابل استفاده است. درمراحل عصب کشی دندان ، دندان ابتدا تخلیه می‌شود و پس از از بین بردن ماده عصبی آن با استفاده از ماده پرکننده ترمیم می‎شود و در صورتی که مشکل دیگری در دندان وجود داشته باشد، دندانپزشک آن را برطرف می‎کند.

در پایان مراحل عصب کشی دندان ، کانال دسترسی به عصب‌ها خشک می‎شود. سپس دندانپزشک آن محل را با ماده گوتاپرکا پر می‎کند. تمامی مراحل عصب کشی دندان به وسیله دستگاه اپکس فایندر و فایلهای روتاری انجام می‎گیرد. این کار موجب افزایش کیفیت و سرعت کار و همچنین موجب کاهش درد بعد از عصب کشی دندان  می‎شود.
یکی از عوارض شایع عصب کشی دندان، شکستن دندان عصب کشی شده می باشد که دلیل آن ممکن است ضعیف بودن دندان در اثر پوسیدگی باشد. در این شرایط دندانپزشک باید با دقت و وسواس بیشتری کار کند. پس از عصب کشی دندان نیز بهتر است دندانهای با استقامت کمتر، روکش شوند تا از شکستن آنها جلوگیری شود.

نحوه عصب کشی دندان با لیزر

در واقع عصب کشی دندان می‎تواند از روش های مختلفی انجام پذیرد. یکی از این روشها لیرز است که به عنوان جدیدترین روش های عصب کشی دندان محسوب می‎شود. در این روش یک لایه برجا مانده از دندان تمیز و سپس جای آن سائیده می‎شود تا محل رشد باکتری ها و محل عفونت دندان نابود شود. در مرحله بعد، ریشه دندان به طور کامل استریل می‎شود تا تمام باکتری ها از بین رود. در غیر اینصورت زمان تابش نور لیزر به دندان که فراتر از حضور باکتری ها در ریشه است، مشکل ساز می‎شود و ممکن است پس از درمان، درد دندان برطرف نشود.

درهنگام درمان نیز دندان بیمار با تزریق دارو کامل بی حس شده تا میزان درد کم شود و دندانپزشک بتواند با تسلط کامل تر و بدون استرس درمان را آغاز کند. البته تفاوت آناتومیک در نحوه عصب کشی دندان نقش زیادی دارد. در برخی از بیماران ممکن است درمان با سختی بیشتری انجام شود. پس از درمان نیز درد موقت (یک یا دو روز) کاملا طبیعی است که با مصرف داروهای مسکن قابل رفع است

درمان عصب کشی دندان :
درمان کانال‌های ریشه یا همان عصب کشی دندان معمولاً بین یک الی سه جلسه برای یک دندان ممکن است طول بکشد. در بیشتر موارد درمان ریشه دندان یک یا دوجلسه می‌باشد. امروزه با توجه پیشرفت‌های زیادی که در حوزه تکنولوژی و دانش رشته اندودنتیکس (عصب کشی) صورت گرفته است، تعداد درمان‌های تک جلسه‌ای نسبت به زمان‌های قبل افزایش چشمگیری یافته است. اما در هر حال اغلب برای روکش کردن دندان ها و جلوگیری از عفونت باکتریایی دندادن‌های پوسیده را بلافاصله بعد از عصب کشی دندان  روکش میکنند، که این کار خود مستلزم جلسه ای دیگر خواهد بود.

برای اطلاع از چگونگی عصب کشی دندان با دکتر علیرضا ابراهیمی و خانم دکتر ترمه تماس بگیرید.

شماره تماس و آدرس دکترعلیرضا ابراهیمی و خانم دکتر ترمه در سایت درج شده است.

برای انجام مراحل عصب کشی دندان با ما تماس بگیرید.

هزینه عصب کشی دندان

درمان عصب کشی دندان