بهترین دکتر دندانپزشکی در تهران

عوارض ایمپلنت دندان | مشکلات ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان | مشکلات ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان:

خونریزی در زمان جراحی ممکن است به علت ترومای زیاد وراد شده به بافت نرم یا اسیب به عروق خونی در کورتکس استخوان رخ دهد
 پایان مراحل کاشت ایمپلنت زمان بر است و به شرایط بالینی فرد و تعداد ایمپلنت بستگی دارد که حداقل بین 4 تا 9 ماه به طول می انجامد. مانند تمامی جراحی ها، در طی دوره درمان زخم احتمال عفونت و بروز مشکلات دیگری وجود دارد، بنابراین مراقبت های بهداشتی و دارویی برای رفع آن ضروری است. مشکلات کاشت ایمپلنت در حد عوارض کشیدن یک یا چند دندان می باشدو فرد قادر خواهد بود به راحتی و به تنهایی مطب دندانپزشکی را ترک کند.

در این قسمت به چند مورد از عوارض ایمپلنت دندان را برای شما توضیح می دهیم :

1- خارج شدن روکش ایمپلنت :

از آنجایی که روکش ایمپلنت تا حدودا یکسال با چسب  موقت چسبانده می شود، این اتفاق ممکن است بیافتد که با مراجعه به پزشک خود، و بدون هزینه برای شما مجددا چسبانده می شود، در این مرحله در صورتی که پزشک تشخیص بدهد که همه شرایط استاندارد فراهم می باشد بنابه تشخیص خود با چسب دائم چسبانده می شود.

2- لق شدن روکش ایمپلنت :

در برخی موارد که فشار در برخی نواحی دهان بیشتر از حد معمول باشد، احتمال دارد که روکش ایمپلنت لق شود که البته این لق شدگی در اثر شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت می باشد و حتما باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا روکش را خارج کرده، فشار احتمالی در ناحیه را حذف، و مجددا با چسب موقت چسبانده شود. یکی از دلایلی که از چسب موقت استقاده می شود همین موضوع لق شدگی پیچ و روکش ایمپلنت می باشد که دندانپزشک باید بتواند روکش را جدا کند تا مجددا پیچ را سفت نماید.

3- شکستگی پروتز ایمپلنت :

این اتفاق زمانی می افتد که فشار یا لود زیاد از حد ( دندان قروچه ) به روکش وارد شود و یا سنگ یا غذای سفتی ناگهانی و ناخداآگاه روی ایمپلنت قرار بگیرد . که معمولا با درد همراه است و احتمال شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت نیز وجود دارد.

4- شکستگی بدنه ایمپلنت :

یکی دیگر از عوارض ایمپلنت دندان که نادر و جبران ناپذیر پس از درمان می باشد که معمولا بر اثر فشار بیش از حد و یا پروتز نامناسب دندان که فشار ها را از مرکز ایمپلنت به اطراف منتقل کند ایجاد می شود. معمولا در این حالت درمانی جز خارج کردن ایمپلنت توسط جراحی مخصوص و کاشت مجدد ایمپلنت در ناحیه وجود ندارد.لذا در صورتی که ایمپلنت دندانی شما در دهان، دچار دردهای مکرر و یا ناراحتی زیاد هنگا جویدن دارد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

5- عفونت کردن ایمپلنت

ترس از عفونت که شاید بتوان آن را نوعی فوبیا (ترس بیش از حد وغیر منطقی) نامید مختص جراحی ایمپلنت نیست. بسیاری از افرادی که تحت انواع جراحی‌های دهانی قرار می‌گیرند این دغدغه را دارند و در اثر همین وسواس تمام پدیده‌های طبیعی بعد از جراحی را نشانه‌ای از عفونت ایمپلنت دندان می‌دانند. در صورتی‌که هر تورمی، آبسه و هر ترشحی، چرک نیست.

یکی از عوارض ایمپلنت دندان کبودی بافت لثه است که این هم یک امر کاملا طبیعی است به خاطر فشارهایی که حین جراحی وارد می‌شود کمی بافت لثه آسیب می‌بیند و کبود می‌شود که بعد از چند روز این کبودی برطرف می‌شود و لثه رنگش به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

6-خونریزی خفیف بعد از جراحی باشد که کاملا طبیعی است. معمولا تا چند روز یا یک هفته ما این خونریزی خفیف را می‌بینیم و به بیمار گفته می‌شود که از پک یخ استفاده کند. از غذاهای خنک مانند بستی استفاده شود که از خونریزی جلوگیری کند. اما اگر احیانا خونریزی شدید بود می‌توانید با جراح خود تماس بگیرید و آن را مطلع کنید.

عوارض ایمپلنت دندان چند روز بعد از عمل

1-ایجاد واکنش های حساسیتی بخصوص در اثر خوردن داروهای تجویزی که پس از بروز حساسیت حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

2- می تواندلق شدن مختصر دندان کنار ایمپلنت باشد که البته جای نگرانی نیست و این عارضه بعد از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود برمی گردد.

3-در روز اول درد وجود دارد و بسته به سختی جراحی و خصوصیات افراد کم یا زیاد می باشد ولی در هر صورت بهترین راه کنترل درد استفاده از مسکن یک ساعت قبل از جراحی می باشد.

4-ایجاد تورم بعد از گذاشتن ایمپلنت در بعضی بیماران هست و در موارد جراحی پیوند استخوان احتمال کبودی نیز می رود که معمولا این عوارض ایمپلنت دندان  از روز بعد از کاشت ایمپلنت شروع می شود و پس از یک هفته بهبودی کامل می یابد.

5-در برخی از موارد (مواردی که ارتفاع استخوان فک پایین بسیار کم می باشد) ممکن است کنار لب  گزگز و یا بی حسی گوشه ی لب مشاهده شود که امری عادی است و پس از گذشت زمان بهبود می یابد.

عوارض دراز مدت ایمپلنت دندان

-از جمله ی عوارض ایمپلنت دندان که بعد از 15 سال ظاهر می گردد در مورد تک ایمپلنت های مربوط به دندان های جلویی می باشد. با این منظور که پس از 15 سال نوک دندان های طبیعی فک بالا یک تا دو میلیمتر پایینتر می آیند ولی نوک روکش های ایمپلنت سر جایشان می مانند بنابراین نیاز به ترمیم مجدد دارند.

- امکان آسیب رسیدن به اعصاب فک در صورت بی تجربه و غیر متخصص بودن دندانپزشکتان

-سوراخ شدن استخوان فک در اثر بی تجربه بودن دندانپزشک

-مشکلاتی سینوسی پس از ایمپلنت در موارد نادر

قیمت ایمپلنت دندان

از دیگر مواردی که بر هزینه نهایی ایمپلنت موثر است تعداد ایمپلنت کاشته شده است  و با توجه به موقعیت کاشت دندان و دندان‌های مجاور و با توجه به نظر دندانپزشک می‌توان از دو ایمپلنت به جای سه ایمپلنت استفاده کرد.

نحوه کاشت ایمپلنت نیز متفاوت است و هزینه متفاوتی دارد و روش کاشت فوری و روش کاشت در چند مرحله و … از جمله روش‌هایی است که هر کدام هزینه متفاوتی دارد. علاوه بر تعداد و نحوه کاشت ایمپلنت جنس و کیفیت روکش‌های دندانی که برای ایمپلنت ساخته می‌شوند متفاوت و در نتیجه قیمت آن‌ها نیز متفاوت است

برای دریافت اطلاعات کامل در مورد عوارض ایمپلنت دندان با دکتر علیرضا ابراهیمی و خانم دکتر ترمه تماس بگیرید.

دکتر علیرضا ابراهیمی و خانم دکتر ترمه متخصص دندانپزشکی با بیش از 15 سال سابقه کاری در خدمت شما عزیزان می باشند.

برای دریافت نوبت دهی با 22862839 تماس بگیرید.

عفونت ایمپلنت دندان

مضرات ایمپلنت دندان

مشکلات ایمپلنت دندان

معایب ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان

معرفی توسط خانم دکتر ترمه :

امروزه برای خرید قطعات یدکی خودرو خود میتوانید با فروشگاه لوازم یدکی که معرفی میکنیم بیشتر آشنا شوید و روی قطعات یدکی ارسالی این فروشگاه حساب باز کنید چرا که در بازار چراغ برق فعالیت دارند و میتوانید درب منزل و یا تعمیرگاه قطعات یدکی خود را تحویل بگیرید چرا که ما این فروشگاه را به رسمیت میشناسیم برای خرید لوازم یدکی تخصصی مزدا میتوانید وارد لینک فروشگاه شوید.

فروش اتصالات استنلس استیل در بورس لوله و اتصالات صنعتی و صنایع غذایی (پارس استیل)

لوازم یدکی وینگل - لوازم یدکی کاپرا - لوازم یدکی ون - نمایندگی ون - لوازم وینگل|لوازم کاپرا
وارد کننده لوازم یدکی کاپرا و لوازم یدکی وینگل در بازار چراغ برق با ضمانت بهترین قیمت و کیفیت,قیمت آخر لوازم کاپرا را از ما بخواهید

ماشین ظرفشویی آاگ - قیمت بدونه واسطه ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی ااگ برتر ضمانت بهترین قیمت ۰۹۱۰۹۶۶۳۹۵۸ استعلام قیمت ماشین ظرفشویی ااگ با شماره ای نمایندگی رسمی ااگ امکان پذیر میباشد. فروش ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی رسمی و اصلی با ضمانت نامه اصلی شرکت ااگ