بهترین دکتر دندانپزشکی در تهران

سفید شدن لثه | دلایل و علائم سفید شدن لثه

سفید شدن لثه | دلایل و علائم سفید شدن لثه

می توان گفت که سفید شدن لثه‌ها اغلب نشانه وجود مشکل در وضعیت سلامت و بهداشت دهان و دندان فردمی باشد.لثه های سفید اغلب موارد به بهداشت نامناسب دهان و دندان ارجاع داده می شود. اما باید بدانیم که صرف نظر از وضعیت بهداشتی، علت های گوناگونی می تواند در ایجاد این عارضه نقش داشته باشد که عدم توجه به آنها می تواند زخم های ساده را به التهاب های طولانی مدت و دردسرساز تبدیل کند.

به طور طبیعی لثه های سالم صورتی هستند. گاهی در اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ممکن است قرمز شوند. می توان گفت که سفید شدن لثه می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد.

عوارض مختلفی می توانند باعث سفید شدن لثه شوند که برخی از آنها جدی هستند.اگر لثه های شما سفید هستند، باید برای پیدا کردن علت  آن به دندانپزشک مراجعه کنید.

علت ها و علائم سفید شدن لثه ها

علائم رنگ پریدگی لثه ها و درمان آن به دلیل و شرایط  مختلفی که فرد در آن قرار دارد، بستگی دارد.

1-لوکوپلاکی:

یک نوع بیماری دهان به نام لوکوپلاکی وجود دارد. که باعث می‌شود قسمت هایی از لثه سفید شود. در اثر این بیماری لکه‌های سفید رنگی در دهان ظاهر می‌شود که با مسواک زدن هم از بین نمیرود. این  نوع بیماری لوکوپلاکی خطرناک  نیست. اما در بعضی موارد آنها می‌توانند زمینه سرطان باشند.

2-کم خونی:

وقتی که فردی دچار کم خونی می‌شود که بدن به اندازه کافی گلبول‌های قرمز خون نداشته باشد.  این گلبول‌های قرمز برای جابه‌جا کردن اکسیژن در بدن ضروری هستند. کم خونی به شکل‌های مختلف ظاهر می‌شود که به نوع عامل نهفته آن بستگی دارد. دلایل متداول از آن که شامل کمبود آهن یا ویتامین B12، بیماری کرون و بیماری سلیاک می باشد.

از جمله علائم آن می توان به احساس خستگی، گیجی، ضعف، ضربان قلب نامرتب، تنگی نفس، سردرد، سرد بودن دست‌ها و پاها  اشاره کرد. همچنین افراد مبتلا به کم خونی دچار رنگ پریدگی از جمله در پوست و لثه‌ها می‌شوند.باعث  سفید شدن لثه‌ها  می شود.

3-آفت دهان:

یکی دیگر از بیمارهای که در سفید شدن لثه تاثیر دارد ،آفت‌های دهان عارضه ای در داخل دهان و لثه‌ها می باشد. این بیماری بسیار دردناک بخصوص درهنگام صحبت کردن، غذا خوردن یا نوشیدن مایعات می باشد. آفت‌های دهان باعث می‌شود بخش‌هایی از لثه سفید به نظر آیند. هر چند رنگ لثه‌ها در تمامی نقاط دهان سفید نمی‌شود.

4-التهاب لثه:

شایع‌ترین دلیل آن عدم رعایت بهداشت دهان و دندان که باعث التهاب لثه‌هامی شود. که بر اثر آن لثه‌ها دچار التهاب، قرمزی و تورم می‌شوند. هنگام التهاب لثه‌ها و در موقعی که دندان‌ها را مسواک و یا از نخ دندان استفاده می کنیم لثه ها دچار خونریزی میشوند. با گذشت زمان ممکن است این بیماری موجب سفید شدن دندان‌ها شود.

5-لیکن پلان دهانی:

این بیماری در اثر به وجود آمدن لکه‌های سفید رنگی روی لثه‌ها، زبان و دیگر بافت‌های داخل دهان ظاهر می‌شود. این یک بیماری خود ایمنی مزمن است که با علائمی از جمله درد، خونریزی و التهاب لثه همراه است.

اینگونه افراد که به بیماری لیکن پلان دهانی مبتلا هستند باید به طور مرتب به دندان پزشک مراجعه کنند چرا که آنان در معرض فزاینده خطر کمبودهای تغذیه‌ای، عفونت دهان و سرطان دهان قرار دارند.

6-برفک دهان:

یک نوع عفونت قارچی است که بر اثر آن زخم‌های سفید – کرم رنگ در دهان ظاهر می‌شود. این بیماری در بین نوزادان، افراد مسن و مبتلایان به دیابت بیشتر در معرض ابتلا به این مشکل هستند.

7-کشیدن دندان:

صدمات کشیدن دندان موجب می‌شود لثه در اطراف دندان سفید رنگ شود. در این شرایط لثه‌ها پس از مدت چند روز به رنگ طبیعی خود باز می‌گردند.

8-سفید کردن دندان‌ها:

در این مورد با سفید کردن دندان‌ها، لثه‌ها هم نسبت به وضعیت طبیعی خود سفیدتر می‌شوند که پس از گذشت چند ساعت به حالت عادی باز می‌گردد.

9-سرطان دهان:

یکی از علائم سرطان دهان ممکن است سفید شدن لثه‌ها باشد. این بیماری به سرعت گسترش پیدا می‌کند .بای نشانه های آن را بدانید.

-آفت دهان که به کندی بهبود پیدا می‌کند

-خونریزی دهان، ضخیم شدن پوست داخل دهان

-از دست دادن دندان، درد دندان یا فک

-مشکل در جویدن و بلع از دیگر علائم این بیماری هستند.

درمان سفید شدن لث

دلایل و علائم سفید شدن لثه ها

دلایل و علائم سفید شدن لثه

علت بی رنگ شدن لثه

سفید شدن لثه

معرفی توسط خانم دکتر ترمه :

امروزه برای خرید قطعات یدکی خودرو خود میتوانید با فروشگاه لوازم یدکی که معرفی میکنیم بیشتر آشنا شوید و روی قطعات یدکی ارسالی این فروشگاه حساب باز کنید چرا که در بازار چراغ برق فعالیت دارند و میتوانید درب منزل و یا تعمیرگاه قطعات یدکی خود را تحویل بگیرید چرا که ما این فروشگاه را به رسمیت میشناسیم برای خرید لوازم یدکی تخصصی مزدا میتوانید وارد لینک فروشگاه شوید.

فروش اتصالات استنلس استیل در بورس لوله و اتصالات صنعتی و صنایع غذایی (پارس استیل)

لوازم یدکی وینگل - لوازم یدکی کاپرا - لوازم یدکی ون - نمایندگی ون - لوازم وینگل|لوازم کاپرا
وارد کننده لوازم یدکی کاپرا و لوازم یدکی وینگل در بازار چراغ برق با ضمانت بهترین قیمت و کیفیت,قیمت آخر لوازم کاپرا را از ما بخواهید

ماشین ظرفشویی آاگ - قیمت بدونه واسطه ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی ااگ برتر ضمانت بهترین قیمت ۰۹۱۰۹۶۶۳۹۵۸ استعلام قیمت ماشین ظرفشویی ااگ با شماره ای نمایندگی رسمی ااگ امکان پذیر میباشد. فروش ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی رسمی و اصلی با ضمانت نامه اصلی شرکت ااگ