بهترین دکتر دندانپزشکی در تهران

هیپوپلازی مینا | علت هیپوپلازی مینا

هیپوپلازی مینا | علت هیپوپلازی مینا

هیپوپلازی مینا یا نقص مینای دندان رشدی می باشد که با ضعف یا گچی بودن مینا و کم بودن ضخامت یا کیفیت آن مشخص می شود.

هیپوپلازی مینا به معنای نقص مینای دندان می باشد که دندان ها را در معرض آسیب و پوسیدگی قرار می دهد. این بیماری هیپوپلازی مینا بیشتر به شکل شیارها، حفره ها، یا خطوط درون دندانها، چه در سطح و چه در نقاط خاص نمایان می شود.البته بسته به شدت بیماری هیپوپلازی مینا دندان می تواند فقط روی یک دندان کوچک رخ دهد یا چندین دندان را در سراسر دهان درگیر کند.

در واقع این بیماری همراه با تغییر رنگ موضعی می باشد یا می تواند تمام دندان به رنگ قهوه ای تیره دربیاورد. هیپوپلازی مینا می تواند باعث حساس شدن بیش از حد دهان به خصوص برای کودکان نو پا شود.

نشانه ها این بیماری هیپوپلازی مینا وجود لکه های کچی سفید یا قهوه ای روی دندان است. دندان آسیا دائمی بیشتر از دندان های دیگر وچار این عارضه می شود. این بیماری در دندان های شیری و دائمی اتفاق می افتد.

علائم و نشانه های هیپوپلازی مینا

اکثر علائم هیپوپلازی مینای دندان آشکار است ، اما تشخیص برخی دیگر از آن دشوارتر است و تا زمانی که باعث مشکلات عمده دندانپزشکی نشوند ، قابل توجه نیستند.

در واقع داشتن مینای دندان نازک می تواند منجر به موارد زیر شود:

-حفره ها ، سوراخ  های کوچک ، تورفتگی و شکاف ودرز ها

-لکه های سفید

-لکه های زرد قهوه ای

-حساسیت به گرما و سرما

-عدم اتصال دندان ، قرارگیری نامنظم دندان ها

-حساسیت به اسیدهای موجود در غذا و نوشیدنی

-حفظ باکتریهای مضر

-آسیب پذیری در برابر پوسیدگی دندان و حفره ها افزایش یافته است

عوامل متعددی در این بیماری هیپوپلازی مینا  تاثیر دارند: سلامت مادر در دوران بارداری تغذیه ضعیف تولد زودرس سینه پهلو،تب،عفونت گوش میانی،عفونت ویروسی مصرف داروهای مختلف در مادر و کودک و غیره

روش های  درمان هیپوپلازی مینا عبارتند از:

-جلوگیری از پوسیدگی دندان

-دندان های جلویی خوبی داشته باشید

-ساختار دندان را حفظ شود

-دندان های خود را به بهترین وجه نگه دارید

مسائل قبل از تولد که باعث بروز هیپوپلازی مینای دندان میشود:

-کمبود ویتامین D در مادر

-وزن زیاد مادر

-سیگار کشیدن مادر

-مصرف دارو توسط مادر

-عدم مراقبت در دوران بارداری

-تولد زودرس یا وزن کم هنگام تولد

عوامل محیطی و سایر مشکلات در دوران نوزادی که می توانند باعث هیپوپلازی مینا شوند عبارتند از:

-ورم چرکی دندان

-عفونت

-کمبود کلسیم

-کمبود ویتامین های A ، C یا D

-زردی ، بیماری کبد

-فلج مغزی به دلیل عفونت مادر یا جنین

بعداز دیدن علائم بیماری هیپوپلازی مینا باید تحت نظر دندان پزشک قرار بگیرند و هر 6ماه یک بار به دندان پزشک مراجعه کنند. البته درمان این بیماری هیپوپلازی مینا بسته به نوع و شدت نقص مینای دندان دارد.

علت هیپوپلازی مینا

درمان هیپوپلازی مینا

هیپوپلازی مینا

درمان مینای کچی

معرفی توسط خانم دکتر ترمه :

امروزه برای خرید قطعات یدکی خودرو خود میتوانید با فروشگاه لوازم یدکی که معرفی میکنیم بیشتر آشنا شوید و روی قطعات یدکی ارسالی این فروشگاه حساب باز کنید چرا که در بازار چراغ برق فعالیت دارند و میتوانید درب منزل و یا تعمیرگاه قطعات یدکی خود را تحویل بگیرید چرا که ما این فروشگاه را به رسمیت میشناسیم برای خرید لوازم یدکی تخصصی مزدا میتوانید وارد لینک فروشگاه شوید.

فروش اتصالات استنلس استیل در بورس لوله و اتصالات صنعتی و صنایع غذایی (پارس استیل)

لوازم یدکی وینگل - لوازم یدکی کاپرا - لوازم یدکی ون - نمایندگی ون - لوازم وینگل|لوازم کاپرا
وارد کننده لوازم یدکی کاپرا و لوازم یدکی وینگل در بازار چراغ برق با ضمانت بهترین قیمت و کیفیت,قیمت آخر لوازم کاپرا را از ما بخواهید

ماشین ظرفشویی آاگ - قیمت بدونه واسطه ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی ااگ برتر ضمانت بهترین قیمت ۰۹۱۰۹۶۶۳۹۵۸ استعلام قیمت ماشین ظرفشویی ااگ با شماره ای نمایندگی رسمی ااگ امکان پذیر میباشد. فروش ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی رسمی و اصلی با ضمانت نامه اصلی شرکت ااگ